|
|
The whole course (100% lectures) is available via Internet as Digital Teaching Tools.
Each Digital Teaching Tool consists of:
• a video-based lecture (Flash Player, if you do not have this software, Digital Teaching Tool offer it automatically version free of charge)
• the slides shown during the lecture (PDF format, Digital Teaching Tool offer it automatically Acrobat Reader version free of charge)
• some written material for student reading and student self-tests
• a MP3 audio version of the lecture (MP3 format)
|
|
|
We welcome you to the 21st century and digital epoch!
|
• Loeng 1 |
|
1. Loeng -
Tööelu kvaliteet
Elukvaliteet; Elukvaliteedi valdkonnad Maailma terviseorganisatsiooni (WHO) järgi; eesti elukvaliteedi uuringud; Taani elukvaliteedi uuring; Hea elu indeks (OECD) ; Tööelu kvaliteet: tööelu kvakiteet, töö rahulolu, tööalane heaolu; Rahvusvahelised organisatsioonid, kes tegelevad tööelu kvaliteeiga; Ajalooline tagasivaade tööelu kvaliteedi uuringutele; Töö rahulolu; Töö rahulolu allikad; Tööelu kvaliteet ja töörahulolu; Töö rahulolu ja töötasu; Tööalane heaolu; Füüsiline ja vaimne heaolu; Tööalase heaolu allikad; ASSET mudel; Tööalane heaolu ja tööviljakus; Tööelu kvaliteedi komponendid, teooriad ja seosed.
|
• Loeng 2 |
|
2. Loeng -
Töö olemus
Sobitumise dilemma; Töö muutumine; Töö ja mittetöö tasakaal; Tööaeg: erinevad töötamise võimalused ja tööajad; Multi-lokaalsed töökohad; Mobiilne ja virtuaalne töö; Füüsiline ruum, kus töötada; Informatsioon; Virtuaalne reaalsus; Nõudmisted töötajale; Toimetulek; Uus töömaailm.
|
• Loeng 3 |
|
3. Loeng -
Töötingimused
Tööruum; Füüsikalised tervistkahjustavad ohutegurid tööl; Keemilised tervistkahjustavad ohutegurid tööl; Bioloogilised tervistkahjustavad ohutegurid tööl; Füsioloogilised ja psühholoogilised tervistkahjustavad ohutegurid tööl; Psühhosotsiaalsed tervistkahjustavad ohutegurid tööl; Kutsekahjustus ja kutsehaigus; ÜRO Inimõiguste deklaratsioon; Töötajate rahulolu töötingimustega ELs; Töö mõju töötaja tervisele; Töörahulolu ELs; Positiivsed emotsiooni tööl; Võõrtööliste diskrimineerimine; Vägivald ja kiusamine; Psühhosotsiaalsed ohutegurid tööl: erinevad kontseptsioonid.
|
• Loeng 4 |
|
4. Loeng -
Kompetentsus
Kompetentsuse mudelid: Jäämäe mudel ja arhidektuuriline mudel; Personalijuhi kompetentsus: duaalne jaotus – juhtimine ja erialane professionaalsus; Personalijuhi peamine tööeesmärk, tööülesanded; Personalitöötaja kompetentsid; Uued väljakutsed personalitöös; Eesti uuring: personalitöötajate kompetentsid ja müüdid; Juhtimisalased kompetentsid.
|
• Loeng 6 |
|
6. Loeng -
Töö tootlikkus
Tööviljakus; Tööelu kvaliteedi ja tööviljakuse seosed; Tööalane kontrollkese; Tagasiside ja tööviljakus; Soorituse hindamine; Tootlikkuse mõõtmine ja juhtimine; Töömotivatsioon ja tööviljakus.
|
• Loeng 7 |
|
7. Loeng -
Töötajate psühhopatoloogia
Psühhopatoloogia ja norm; Näide: töötaja käitumuslikud reaksioonid muutustele tööl; Hinnanguline iga-aastane kaotus Suurbritannia töötajate vaimse tervise häirete tõttu; Psüühikahäirete käsitlused: Depressioon ehk masendus, kurvameelsus; Ärevus; Foobiad; Paanikahäire; Isiksushäired: nartsisstlik isiksushäire; vältiv isiksushäire; depersonalisatsioon; sotsipaatia – antisotsiaalne käitumine; psühhopaatia; Bipolaarne häire; Emotsionaalne labiilsus; Meeleolu; Affekt; Söömishäired; ADHD; Vaime areng, Intelligentsus (IQ); Isiksuse kaitsemehhanismid.
|
• Loeng 9 |
|
9. Loeng -
Produktiivne (tulemuslik) ja mitte-produktiivne käitumine tööl
Produktiivne (tulemuslik) käitumine tööl; Mitteproduktiivne (mittetulemuslik) käitumine tööl; Absenteeism; Hilinemine; Tööjõu voolavus; Kaastöötajate vastu suunatud: kiusamine; seksuaalne ahistamine; muud vormid; Vargused; Sõltuvushäired (alkohol, mängurlus jms); Sabotaaz; Ebaefektiivne töö.
|
• Loeng 10 |
|
10. Loeng -
Destruktiivne käitumine tööl
Sõltuvushäired (alkohol ja narkootikumid, mängurlus, internetisõltuvus), Sotsiaalne käitumispuue, Emotsioonide kontrollimatus (viha, vaenulikkus, vägivald, kiusamine, ahistamine ja diskrimineerimine); Absenteism ja presenteism; Passiivne-agressiivne käitumine
|