Tere tulemast XXI sajandisse ning edukat Digiõpet!
Aastal 2000 valmisid tänu kaheksa digitaalset õppevahendit, mis nüüd on kättesaadavad tasuta kõigile õpihimulistele interneti vahendusel E-õppena. Nii E-õpe kui digiõpe on kaasaegsed individuaalsed õppimise ja õpetamise meetodid, mis võimaldab õppijal ise valida õppimise aega ja kohta ning muuta enesetäiendamine senisest efektiivsemaks ja mugavamaks.
Iga teema koosneb |
Tööstress • stressi dünaamika • tööstress elukutsete järgi • stressorite tüübid • läbipõlemine • läbipõlemise staadiumid • potentsiaalsed stressorid tööl • A-tüüpi isiksus • stressiga toimetulek • juhi isiksuse balanss • sotsiaalne toetus • juhi tööstress • juhtide läbipõlemine • õpetaja tööstressorid • õpilase stressorid koolis Mare Teichmann (PhD), psühholoogiaprofessor, Tallinna Tehnikaülikool |
Teadmiste juhtimine • teadmiste juhtimise vajadus • teadmised ja informatsioon • teadmised professionaalses organisat-sioonis • teadmiste asukoht organisatsioonis • firma saab teadmisi juurde • teadmiste saamise protsess • teadmiste spiraal • teadmiste juhtimine ja arendamine • neli töötajatüüpi • proff ehk asja-tundja • profi isiksus • teadmiste juhtimise ees-märgid • strateegilised otsused • teadmiste juhtimise protsess ja vajalikud struktuurid • võtme-küsimused • soovitused Mare Teichmann (PhD), psühholoogiaprofessor, Tallinna Tehnikaülikool |
Kliendikeskne teenindamine ja psühholoogia • teenindamine ja müük • püsikliendi võitmine • kliendi teenindamise psühholoogia • suhtlemine • käitumine • aktiivsus • empaatia • asjatundlikkus • teadete tajumine • isikutaju • teenindaja professionaalsuse 10 käsku • suhtlemise elemendid • stereotüübid • kliendi stiilid • “raske” klient
Mare Teichmann (PhD), psühholoogiaprofessor, Tallinna Tehnikaülikool |
Muutuste juhtimine • muutuste juhtimine professionaalses organisatsioonis • muutuste organiseerimine • argumendid muutuse poolt ja vastu
• töötajate käitumuslikud reaktsioonid muutustele: halvatus, identiteedi kaotus, negativism ja viha, desorientatsioon • töötajate ootused • resistentsus muutuste suhtes: põhjused organisatsiooni ja töötaja tasandil • resistentsuse ületamine juhtimise tasandilt • manipuleerimine Mare Teichmann (PhD), psühholoogiaprofessor, Tallinna Tehnikaülikool |
Meeskonnatöö • meeskond • meeskonna loomine • sünergia • meeskonna loomise ABC
• meeskonnaliikmete rollid: tulemusele ja suhetele orienteeritud rollid • destruktiivsed rollid • meeskonna areng
• meeskonna arengu staadiumid: formeerumine, tormlemine, normeerumine, tõhus töö • allüksuse juhtimine versus meeskonna juhtimine
Mare Teichmann (PhD), psühholoogiaprofessor, Tallinna Tehnikaülikool |
Delegeerimine • delegeerimine • miks delegeerida • miks alluv aktsepteerib delegeerimist • juhi tegevused • juhi tööaeg • keskastme juhi kohustused • kuidas alustada delegeerimist • miks mõned juhid ei delegeeri • juhi osa delegeerimisel • alluva osa delegeerimisel • vead delegeerimisel Mare Teichmann (PhD), professor, TTÜ |
Tööstressiga toimetulek • stressiga toimetulek • toimetuleku protsess • toimetuleku eesmärgid • toimetuleku funktsioonid • probleemi lahendamisele suunatud toimetulek • emotsioonidele suunatud toimetulek • hinnang situatsioonile • hindamise protsess • situatsiooni hindamisviisid: kaotus, ähvardus, väljakutse • stressiga toimetuleku erinevad strateegiad Liina Randmann (MSc), Tallinna Tehnikaülikooli lektor, doktorant ja Mare Teichmann (PhD), psühholoogiaprofessor, Tallinna Tehnikaülikool |
Juhi imago • juhi imago • Johar’i aken • isikutaju efektid • isikutaju vead • juhi positiivne imago • ideaalne juht
• juhi negatiivne imago • kommunikatsioon, mida alluvad juhilt ootavad • kommunikatsioon, mida juhid ootavad alluvatelt • organisatsiooni imago • organisatsiooni positiivne imago • organisatsiooni negatiivne imago Mare Teichmann (PhD), psühholoogiaprofessor, Tallinna Tehnikaülikool |